درباره من

سمیه بابائی نیا هستم. متولد زمستان 1359. لیسانس روان شناس عمومی و فوق لیسانس مشاوره خانواده. از دانشگاه فقط مدرکی را دارم که جز کشوی میزم جای امن تری برایش یافت نشد. اما برای اینکه بتوانم دانشم را به سطحی برسانم که با خیال آسوده بتوانم سر بر بالین بگذارم، دوره های کارورزی تخصصی که گذراندم:

دوره سوپرویژن رویکرد شناختی-رفتاری (CBT)

دوره مقدماتی و پیشرفته رویکرد فشرده راه حل محور(SFBT)

دوره جامع مدیریت روابط بین زوجین

و برخی کارگاههای مرتبط با حوزه کاری ام.

سابقه همکاری با کلینک های مختلف و در حال حاضر درمانگاه امام رضا (علیه السلام)شهر جویبار

* از مقطع راهنمایی که روان شناس و روان شناسی در حد یک مبحث گفتگومحور در برنامه خانواده، در حال شناخته شدن بود، من در تصوراتم، خودم را روان شناسی می دادم که دوست دارد کمک کند کلاف پیچیده ذهن آدمها را باز کند تا خوشحال تر باشند. یادم هست وقتی در مدرسه این علاقه را با دوستانم مطرح می کردم بازخوردی جز تمسخر دریافت نمی کردم. اما رویای من در گذر زمان در واقعیت شکل گرفت و من مشاور شدم تا پای صحبت آدمها بنشینم و آنها را بشنوم؛ که نیاز مبرم به شنیده شدن، دیده شدن همدلانه، ریشه اغلب مسائل جسمی و روحی است.

* می دانستم دانشی می تواند به دیگران کمک کند که ابتدا خودم را به آرامش برساند. در این مسیر چالش برانگیز به هنر خودشناسی و شاید نمی از اقیانوس خداشناسی رسیدم. کلمات در این مسیر بسیار مرا همراهی کرده اند. بنابراین تصمیم گرفتم با بهره گیری از نوشتن و تولید محتوا، حق آنها را به جای آورم. شاید راهنمایی برای کسی باشد که آماده سفر درونی تغییر است و مشتاق بهبود کیفیت زندگی شخصی و اجتماعی اش.

این را به اشتراک بگذارید!