جریانِ تغییر

 

 

به نام خداوند نور و آگاهی

همه ما در مسیر پر پیچ و خم زندگی، بارها از کنار تابلو تغییر(شاید بدون توجه به بار معنایی عمیق آن) عبور کرده ایم. گاهی که ناگزیر، چشم در چشم آینه گوشه اتاق، کمی متوقف می شدیم تا کمی از هیاهوی محیط اطرافمان دور شویم؛ خودمان و چهره مان را برانداز می کنیم، رد ظریف زمان را در چروک­های زیر چشم، حال بد و خوب را در عمق چشمها دنبال می کنیم و به گردِ تغییری که روی چهره و باورهای ما نشسته است، فکر می کنیم . گاهی این تفاوت را در چهره و کلام دوستی، پس از سالها میبینیم. بله ما چه بخواهیم چه نخواهیم تغییر گریزناپذیر است. و قطعا این تغییر شامل تجارب، روابط بین فردی، اجتماعی، شغلی و …. خواهد بود. پس برای اینکه این واژه فوق العاده مؤثر را کاملاً هدفمند و سنجیده وارد زندگی مان کنیم، ناگزیریم بایستیم و با تمرکز روی کلمه تغییر، فراتر از گذشته ای که تمام شده و دیگر قدرت تاثیرگذاری روی آن را نداریم، روی آینده مطلوبمان سرمایه گذاری کنیم.

ابزارهای خلق آینده هدف :

  1. تفکر راه حل محور را جایگزین تفکر مشکل و مسأله محور کنیم.
  2. به جای نیازهای براورده نشده ای که دیگر مجال ظهور ندارند، روی خواسته های مطلوبی که در حال حاضر می توانیم برای آنها وقت صرف کنیم متمرکز شویم.
  3. در رابطه درون فردی (رابطه با خود) و بین فردی منصفانه و همدلانه رفتار کنیم.
  4. به دنبال دستاوردهای کوچک و بزرگ و موارد مثبت در زندگی و تجربیات خود بگردیم و فرمول آنها را در جای جای زندگی خود پیاده کنیم.
  5. با پذیرشِ منحصر به فرد بودن خودمان، برای زیباتر شدنِ جهان اطرافمان سهم داشته باشیم.
  6. همیشه با باور به اینکه تغییر همیشگی است، نسبت به بهبود کیفیت زندگی خودمان و دیگران خوشبین و مثبت نگر باشیم.

این را به اشتراک بگذارید!

به خواندن ادامه دهید

بعدی

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *